Livsmedel att undvika om du vill gå ner i vikt

Dessutom är många av dessa livsmedel inte bara dåligt för din vikt, men för mycket av dem kommer också orsaka hälsorisker på lång sikt.

Socker – allmänhet, socker finns i söta preparat att använda bord socker som deras sötningsmedel. Kemiskt sett, finns det många typer av socker. Bord socker är bara en av dem. Det finns också en annan typ av socker som finns i honung och frukt. En annan typ av socker finns i mjölk. De olika typerna av socker varierar i glukos innehåll.

Det är glukosinnehållet i dessa sockerarter som avgör hur mycket kalorier du behöver bränna. Inte bränna kalorier i mat som du tar i kommer att leda till viktökning.

Kolhydratrika livsmedel är också socker-rika. Detta beror på att kolhydrater är kemiskt, stora former av socker.

gå ner i vikt programSalt – behövs i kosten för att ge smak till livsmedel. Dess kemiska komponenter, natrium och klorid, är också nödvändiga för korrekt cellen fungerar. För mycket salt i kosten kontrar dock sin hälsa mål.

Salt gör att kroppen att behålla för mycket vatten, således, leder till viktökning. För mycket salt är också farligt för cirkulationssystemet och njurarna.

Fetter – klassificeras som mättade och omättade. Många människor som går på en viktminskning diet välja att begränsa både mättade och omättade fett intaget.

Detta är ett bra steg, finns det vissa typer av fetter som är bra för kroppen. Enkelomättade och fleromättade fetter hjälp att minska nivåerna av dåligt kolesterol i kroppen. Bra källor till dessa fetter är majsolja, olivolja, rapsolja och sojaolja.

Kolesterol – som fetter, det finns två typer av kolesterol, goda och dåliga. Goda kolesterolet kallas även hög densitet lipoproteiner. Å andra sidan, kallas dålig cholesterols Low Density Lipoproteins.

Eftersom kolesterol behövs i kroppens normala funktion, är det de dåliga cholesterols som en person tar från hans eller hennes kost. Orsakerna till ökningen av LDLs är konsumtion av mättade fetter och transfetter och vissa köttprodukter.

Även om dessa livsmedel inte är bra för hälsan, leder konsumerar små mängder av dessa inte till dramatiska förändringar, särskilt om personen också förbrukar hälsosamma livsmedel.

12 anledningar du inte förlorar vikt

Här är de 12 vanliga diet misstag som kan spela en roll i varför skalan är inte visar förlorade pounds:

1. Inte tränar tillräckligt – kalorier brända jämlikar varaktighet och intensitet. Viktbärande övningar som löpning, promenader och aerobics bränner fler kalorier än icke-viktbärande övningar som cykling och simning eftersom den gravitationella stressen på muskler är mindre.

2. Inte får tillräckligt med sömn – brist på sömn kan påverka den korrekta sekvensen av hormon release och stanna uppe sent kan leda till extra kalorier i nattmat.

3. Hoppa över måltider – leder till mat cravings och matmissbruk senare under dagen

4. Äta för många kalorier – del intag spelar en roll i räkna kalorier

5. Stress – en studie av Rush University Medical Center, Chicago och vid University of Pittsburgh hittade stress kan leda till vikt vinna hos kvinnor, särskilt medelålders kvinnor. Varför? Möjligt förändrat sömnmönster och fett bevarande, båda möjligen hormonellt relaterade, och att många kvinnor hanterar sina känslor genom att äta.

6. Dricka för många kalorier – drycker bidrar betydande kalorier till dagliga kaloriintaget. Läsk variera mellan 150 till 200 kalorier, utan tillsatt socker fruktjuice upp till 180 och sött te ca 150, medan sportdrycker är 100 kalorier eller mer. Växla till vatten för att spara kalorier.

7. Saboterar val – hälsosamma sallader laddad med hög kalori dressingar och pålägg; bränner 300 kalorier promenader och sedan äta en 300 kalorier muffin

8. Halka på helgerna – avlat på helger kan lägga upp snabbt som dessert och alkohol splurges.

9. Otåliga – bantning resultaten ta tid

10. Du har nått en platå – en vanlig företeelse. I tid vikt kommer att förlust återuppta

11. Sjukdomstillstånd – villkor som leder till minskad rörlighet och vissa läkemedel kan påverka försök att gå ner i vikt. Tala med din läkare om övning i formuläret rehab aktivitet, justera mediciner och arbetar med en dietist att justera matsedlar.

12. Du behöver inte förlora mer i vikt – din kropp kan berätta din vikt är lämpligt för dig höjd och storlek. Ytterligare försök på viktminskning kan leda till muskel förlust och en ämnesomsättning avmattning

Försök efter dessa sju strategier varje dag i några veckor och se om du släpper en klänning storlek- eller två.

Vet din hunger.
Din bästa vän och magi piller till viktminskning är inte en proteinshake eller ens en hantel – det är förmågan att skilja mellan äkta hungerkänslor cravings. Om du är ute efter något sött eller fett, är chanserna det är ett sug, speciellt om du nyligen ätit. Fortfarande i tvivel? Ge det tid. Suget kommer att passera utan matas; hunger kommer bli värre.

Ge inte upp choklad.
Om du har en mat-svaghet, nog bäst för att acceptera att din långsiktiga dietplan måste inkludera den. Oavsett om din mat-fix är ett chokladkex (eller två), lite påsk ägg, salta chips, eller en supersized curry, chanserna är behöver du faktor i den tillfälliga splurge.

Vet dina begränsningar.
Om kex tenn, box vin eller en annan mat eller dryck fixar samtalen till dig efter en hård dag, inte hålla det i huset. Du är enda mänskliga och en Ben & Jerry’s / Rioja bender kommer alltid verkar mer tilltalande än ett bubbelbad eller glänsande mag. Men om du tar bort frestelsen, du ska överleva… trivs, även. Och bli smalare.

Inte lura dig själv det är komfort äta.
Tröst äta är den största vikt förlust sabotör kommer. Komforten är kortlivade och kommer vanligtvis från planering och köpa hög cal stodge; allt efter som är anti komfort: skuld, skam och ånger. Dessa låter som stora känslor att fästa något som godartade som lite tårta äter men efter ett decennium av arbete med människor med olika mat frågor, jag har kommit att tro en sak: tröst äta lugnar mycket lite.

Akta dig office mataren.
Ge efter inte för grupptryck att äta och mellanmål inte tanklöst – två saker som gå en hel del på arbetsplatsen nuförtiden. Det verkar varje födelsedag, graviditet, avgång och redundans är en ursäkt för att dash till M & S och plaska ut på “baljor att dela”. Gör det inte – även om du slutar på bara ett par av dessa mini flapjacks, som fortfarande är 15 minuter på löpbandet, medan en bit av din kollegas hemmagjord tårta skulle ta en timme på en crosstrainer att bränna bort.

Förlora de flytande för Fjärrskrivbordstjänster.
Tror inte att dricka kalorier räknas? Låt mig ge er några siffror: om det inte är vägas in i ditt dagliga kaloriintag, en venti latte en dag kan innebära ett kilo viktökning på bara 12 dagar. Ja, dessa flytande kalorier snart att lägga. Att ge upp bara ett glas vin kan om dagen innebära viktminskning på ett pund i drygt en månad. Var inte borta, inte vara naiva: vet att anslutningen mellan din bälte notch och glaset i handen.

Äter aldrig din träning.
Jag är nästan slut på utrymme så jag ska vara rakt på sak här: du bränner nog inte hälften så mycket som du tror under träningen. Om du tror att du har tjänat det “lilla muffin paus” efter ett bra träningspass, vara medveten om att du antagligen bara har druckit varenda svett kalori. Äta till aptit bara och sedan äta väl: om du är ute efter att gå ner i vikt, det betyder oraffinerade kolhydrater som pulser, brunt ris och potatis med sina skinn, magert protein och massor av fiberrik grönsaker och sallad. Och inte för mycket av något antingen.

Comments (5)

Bästa Viktminskning Diet – Kostvanor för snabb viktminskning

Fetma är ett stort problem i de moderna länderna, särskilt eftersom fetma ökar med åldern. Fetma är lätt förhindras med rätt kost och regelbunden motion. Gå ner i vikt kan göra mycket för ditt utseende och din hälsa. Du är överviktig? Då dessa tips för snabb viktminskning är idealiska.

Kost med färre kalorier

Om du vill gå ner i vikt måste du ange ett minimum av kalorier i din kost. Du kan göra detta genom att skära dina kalorier och bränna kalorier genom att till exempel sport, och ännu bättre är att använda både för snabbare resultat. En av de saker i dieter för snabb viktminskning är att mängden kalorier per dag som kommer att minska. De flesta dieter minska ditt dagliga intag av kalorier med en minskning på cirka 500. Detta orsakar en viktförlust av ungefär ett pund per vecka. Med en snabb viktminskning kostvanor kommer att minska dina kalorier till 1000 per dag totalt, eller till och med mindre än så. Detta bör sedan leda till en viktförlust av minst 1,5 pounds eller mer per vecka.

Low Carb diet

Det är troligt att en av de bästa dieter för snabb viktminskning skulle vara en låg Carb diet. I denna diet, begränsar du kolhydrater till 50 gram per dag eller mindre. Du kan även använda dina kalorier med så mycket som 1000 per dag minskar.Genom att begränsa kolhydrater, kan du styra ditt insulin.Insulin är ett hormon som främjar bli fet och hämmar fettförbränningen. Ett lågt intag av kalorier kommer att hjälpa dig med din vatten vikt. Du har mindre än en uppsvälld känsla. Vid användning av en låg-carb diet för snabb vikt kan du gå ner i vikt väldigt snabbt. Vissa människor förlorar 5 pounds under de första dagarna. Då det är oftast vatten vikt, men det gör mycket för utseendet och motivation. För bästa resultat bör kolhydrater användas runt 18:00. Det behövs endast en kolhydratrik måltid, och det måste vara sammansatt av komplexa kolhydrater.

Crash Diet

En av de dieter för snabb viktminskning är en Crash Diet, denna diet varar från några dagar till en vecka. Denna diet har nackdelen dvs att du saknar viktiga näringsämnen. När du tar en Crash Diet mindre än 1300 kalorier per dag, är det viktigt att komplettera med näringsämnen, kosttillskott. I denna diet, endast de kalorier är ett bekymmer i stället för kolhydrater eller fetter i schack. Snabb viktminskning kommer att följa detta. Även om inte resultatet tyder på en låg-carb diet, och vikten av snabbt.

Kost och motion

Resultaten av dieter för snabb viktminskning kan påskyndas med övningar. Både genom att minska kalorierna i din kost och bränner genom motion. Detta leder till en snabbare resultat än enbart kosten. Du behöver inte träna varje dag, men prova det varje dag för att träna, t.ex. promenerar eller cyklar etc.

Comments (8)

Veta om viktminskning dieter

Många dietplaner misslyckas innan de når sin slutliga mål. Människor att skaffa tillbaka den förlorade vikt på mycket kort tid. Alla vill banta snabbt och hoppas att de stöter på en sådan viktminskning diet. Men dessa program är inte så säker. Snabb tyngdförlust har många nackdelar.
Någon tyngdförlust diet att brist på viktiga näringsämnen är en unhealthy diet program. Kosten skall vara rik på näringsämnen som kroppen behöver. Det bör kunna förse kroppen med minst den lägsta näringsämnen. Det ska inte du gå på ett snabbt och göra kroppen osund. Om du är konsekvent i din diet, du kan kasta några kilo på nolltid men denna förlust värt det? EN snabb tyngdförlust program tar bort mycket muskelmassa från kroppen och inte fett.
Det finns några låg kalori diet planer som används av många människor. Men när kalori intag av kroppen är plötsligt sjunkit, kroppen kan inte anpassa sig ordentligt. Det kommer in en obalanserad och försvårar arbetet med metabolism. Så i stället för att banta, du kan få en del. Kroppen börjar att använda muskler och ytterligare minska den metabolic hastigheten. Så många viktiga system har att bryta ned för att ge nödvändig energi till kroppen.
Det finns alltid en ny plan för att banta i marknaden. De kommer, de går, men endast ett fåtal finns kvar. Men det är upp till dig att göra ett förnuftigt och klokt beslut. Du måste se till att planen väljer du är rik på näringsämnen. Det bör öka din metabolism och föryngra dig. Föredrar naturliga livsmedel och drycker snarare än i konstgjorda produkter. Ska du äta så mycket du kan. Inte bara lite mat men något sund är tillåten. Gör en lista över vad du vill äta och inkluderar dem i dig för särskild journal. Äta hemma eller på restauranger ibland är ännu en fråga att ställa till dig själv. Planen väljer du får inte störa din dagliga rutin och livsstil. Äta vad du måste men bara tills du bantar. En del saker är bra för senare ändamål också, men inte alla. Framför allt, se till att det program du fastnar på är den sista och slutgiltiga plan du någonsin välja så det finns inget behov av någon annan plan.

Comments (1)